8700 Marcali, Petőfi u. 16.

+36 85 510 643

titkarsag@berzsenyimarcali.hu

Az „Innovatív tanulási környezet kialakítása és komplex tehetségsegítő programok megvalósítása” (NTP-INNOV-21) c. pályázati program részeként egy egész tanéven átívelő komplex, több tudományterületet összekapcsoló projektet indítottunk iskolánkban, mely 15 fő, 9-10. évfolyamos tanuló részvételével zajlik.

A tanulók mentoraik kíséretével egy érdekes, a média ismeretekhez és a természettudományokhoz kapcsolódó kiránduláson vettek részt.

A 9. évfolyamosok „A mecseki uránérc élete” című előadást hallgathatták meg egy rendhagyó földrajz óra keretében az elmúlt héten iskolánkban. Az előadó, Kovács Alex 2015-ben érettségizett a Marcali Berzsenyi Dániel Gimnáziumban, majd tanulmányait a Pécsi Egyetemen folytatta, ahol geológusként végzett.

A növekvő energiaigény miatt rendszeresen felmerülő kérdés, miből tudjuk előállítani az energiát.

A diákok megismerkedhettek a mecseki uránérc bányászatának történetével, a kezdeti nehézségekkel, a kitermelési költségeket növelő tényezőkkel – geológiai szerkezet, a kitermelhető ásványkincs mennyisége -, és ezek következményeként a bányák bezárásáról. Láttak képet a használt fűtőelemek, valamint a paksi atomerőműből kikerülő használt ruházat, védőfelszerelések végleges elhelyezésére kialakított tárolóról, és a tárolás módjáról. Az előadás során számos érdekesség hangzott el a bányászok életével kapcsolatban is.

Örömünkre szolgált, hogy egykori tanítványunk gyarapíthatta mai diákjaink ismereteit.


IMG 3741IMG 3742

 

kamera További képek

Április 11-én, a költészet napja alkalmából a 70 éves Marcali Berzsenyi Dániel Gimnázium hétórás felolvasómaratonra hívta mindazokat, akik szívesen előadták egy (vagy akár több) kedvenc olvasmányukat, illetve annak részletét. Reggel kilenc órától érkeztek a résztvevők, akik egyedül, ketten vagy csoportosan; telefonról, könyvből, másolatról olvasva; verset, prózát, tanulmányt vagy akár saját alkotást adtak elő. Akik személyesen nem tudtak jelen lenni, videofilmen küldték el produkciójukat. A hét óra alatt (az óraközi szünetektől eltekintve) folyamatosan zajlott a felolvasás, köszönjük a résztvevőknek a szűnni nem akaró lelkesedést.

Az „Innovatív tanulási környezet kialakítása és komplex tehetségsegítő programok megvalósítása” (NTP-INNOV-21) c. pályázati program részeként egy egész tanéven átívelő komplex, több tudományterületet összekapcsoló projektet indítottunk iskolánkban, mely 16 fő, 9-10. évfolyamos tanuló részvételével zajlik.

Rákóczi Szövetség ismét meghirdette a március 15-höz kapcsolódó Diákutaztatási Programját.

Négy történelmi helyszín felkeresése mellett megcéloztuk Székesfehérvár belvárosának a felfedezését is 25 önként jelentkező tanulóval.

A hosszú, de a közösség összekovácsolására alkalmas utazás során a tanulók bővebb tájékoztatást kaptak a felkeresendő helyszínekről – gyakorlatilag már ekkor megkezdődött a „történelemóra”. A csapatot Bauer Szilvia, Farkasné Bencze Andrea és Szaka Zsolt kísérte el az útra.